SELF - Kreativní grafik
  • Home
  • Logo
  • GRAFIKA
  • Kontakt

SELFmel

Sílící trend: Básníci místo manažerů aneb Umění vidět celkový obraz

10/28/2018

0 Comments

 
 "Dejte mi za manažery básníky. Básníci myslí originálně a systémově. Přemýšlejí o světě, v němž žijeme, a cítí povinnost jej vykládat a vyjadřovat tak, aby čtenář porozuměl jeho běhu."
- Sidney Harman, americký podnikatel a multimilionář


Mnoho inovací a průlomových řešení vzniklo kombinováním prvků a myšlenek, které by nikoho ani nenapadlo dát dohromady. Jedná se o schopnost syntézy, hledání skrytých souvislostí. Syntézu charakterizuje činnost pravé mozkové hemisféry. Zatímco se levá hemisféra stará o jednotlivá písmena a slova, pravá hemisféra vnímá samotný příběh. Dlouholetý výzkum na poli neurologie prokázal, že pravá hemisféra funguje simultálně. Jinými slovy skládá celkový obraz. Vidět mnoho částí najednou, zasadit je do kontextu a porozumět jejich významu, to je umění syntézy.

A právě syntéza je schopnost, po které je dnes největší poptávka. Analýzu a procesní činnosti, tzn. levohemisférové úkony, stále lépe zvládnou výkonné počítače a levní specialisté z druhého konce světa. Na ceně nabývá opačná dovednost. Poskládat různé dílky k sobě a stvořit tak působivý nový celek - umění vysoké hodnoty vyjadřující myšlenku, smysl a emoce. Může jít o výjimečnou grafiku, nadčasový produkt nebo poutavý román. Současný svět byznysu si žádá vidění celkového obrazu a dokáže to náležitě ocenit.

"Představuji si, že prodáváme umění. Umění, zábavu a pojízdné sochy, které čistě náhodou slouží i k přepravě."
- Robert Lutz, někdejší top manažer General Motors


Vidět vztahy mezi nesourodými věcmi dovedou lidé více zájmů - "propojovači". Můžeme je nazvat umělci, jako to udělal Seth Godin ve své provokativní knize Nepostradatelní. Vyznačují se rozmanitostí myšlenek, což zásadním způsobem ovlivňuje výsledné dílo. Snažím se řadit k takto mnohotvárným lidem. Zajímat se o zdánlivě nesouvisející aktivity. Jsem grafický designér, pátrám v metaforách a mytologii, zabývám se marketingem, pozoruji lidské chování, věnuji se copywritingu a pokroky ve vědě mě inspirují k novým myšlenkám. "Propojovači" jsou zkrátka kreativní, kladou důraz na experimentování a propojování oborů.

Ve světě, který snadno zvládá rutinní procesy díky automatizaci a robotizaci, se kreativita a nápaditost vysoce cení a v blízké budoucnosti se bude cenit ještě více.


"Domnívám se, že designéři jsou alchymisté budoucnosti."
- Richard Koshalek, ex prezident Art Center College of Design
0 Comments



Leave a Reply.

    Autor

    SELF - Nezávislý profesionál v grafickém designu a vizuální komunikaci.

    NAPIŠTE MI
Powered by Create your own unique website with customizable templates.
  • Home
  • Logo
  • GRAFIKA
  • Kontakt